Rabu, 11 Mac 2015

cinta dan wahyu

perjalanan cinta dan wahyu ini telah membuka ruang di hati untuk penduduk cambodia yg kini berada di kampung cham,aku tak sempat lagi singgah di kampung cham,tapi aku mempunyai sepasang ibu dan bapa angkat ku di sana,dan kami sama2 menaiki flight air asia balik ke malaysia,insha allah satu hari aku akan menemuinya, di kg cham penduduknya terlalu miskin,ia masih memerlukan pertolongan dari mana2 negara yg sangup membantu mereka,terutama malaysia........aku gembira sekali bila melihat waktu kembali ke tanah air ,hampir separuh dari passanger dlm pesawat adalah umat islam yg alim sekali dari cambodia,mungkin satu hari aku akan menjadi suka relawan di sana, kita di malaysia terlalu beruntung.....kemiskinan kita ,masih ada lagi tempat berteduh walau pun pondok buruk,tapi di cambodia,hanya rumah sampan sahaja,di situ la tempat makan,minum tinggal dan juga beribadah.......subhanallah........ini adalah jalan cerita sebenar marini yg pernah melawat cambodia satu ketika dahulu.............

Tiada ulasan: