Rabu, 4 Mac 2015

perjalanan ke singapore dari 2013 hingga 2015

assalamualaikum ......kepada pembaca bloger........aku rasa bersyukur dan gembira sekali kerana selama 2013 hingga ke 2015 aku byk travel ke singapore........semasa duduk di jb agak2 boring aku suka masuk ke singapore......saja berjalan 2utk tukar suasana negara.....aku suka singapore kerana negara dia jauh beza dari malaysia ,susah nak jumpa org yg jahat, singapore terlalu displin,bersih cuma currency mahal sedikit, semasa mula2 aku masuk singapore pertukaran wang sgd ke rm 2.49.last year 2.5 sekarang 2.65 ,tapi aku still boleh masuk ,hampir 2/3 aku jelajah singapore, sebelum tu aku byk ke thailand kemboja hanya sekali, aku mula melancong ketika tahun 2000 masa tu baru habis belajar ,masa tu umur ku baru 26 tahun,mula2 sekali aku masuk ke haatyai thailand,dan songklah.......memang seronok,walau pun negaranya tak moden selepas itu tahun 2007 bulan june aku ke cambodia phnom phen.............kira ok, tapi pertukaran mata wang mengunakan usd, lagi tinggi dari singapore.........masa tu rate usd ke rm 3.8,paling seronok bershopping di thailand kerana,barang ,mkn tempat tinggal keseluruhan nya murah,tahun 2008 yaitu bulan 5 aku melancong di narathiwat ,dan golok thailand, masa ni aku ikut family angkat ku org thailand, dan selepas 3 bulan aku melancong di singapore pd 18 8 2008 bersama adik angkat ku,selepas tu 2 tahun aku tak melancong ke luar negara sebab aku sibuk dgn busniess ku ,kira dalam 2011 aku melancong semula ke thailand bersama ibu angkat ku.......org thailand yaitu hanya di naratihwat, dan akhir sekali 2012 ke thailand bersama family angkat ku anak beranak ke thailand......akhirnya aku ke singapore,aku rasa seperti perjalanan ku ke singapore hampir berakhir.............rasa2 nya kemanakah aku selepas ini, selagi umurku panjang aku akan terus menjadi pengembara.............doakan impin ku mengelilingi dunia tercapai, termasuk ke saudi arabia......segala perjalan ku byk guna modal sendiri,ada modal keluarga angkat ku juga tapi tak byk sedikit je.....harap2 perjalanan ku akan dtg dapat la tiket sponser......tak kira la dari sesiapa asalkan halal............amin

Tiada ulasan: